Bilder från den senaste tiden!

Här är lite bilder från den senaste tiden! Klandra mig inte om dom är dåliga etcetc, jag har inte fotograferat på 6 månader... och nu tar jag tag i detta igen! :)
Jag tycker det är jävligt kul att fotografera i Raw+High, anledningen till detta är att jag måste gå in och justera varenda rawfil för att få det bästa resultatet! Anledningen till High (Jpeg) är för att jag ska kunna se vilka bilderna är och se hur kameran "Tänker" kring vitbalans, färger mm.
Mitt största problem dessa 6 månader har varit motivation, utan motivation=inga bilder eller inga som är bra iaf. Jag har märkt av hur viktigt det är med både motivation som resultat. För utan resultat får du ju ingen motivation till att bli bättre! Jag brukar alltid negga ner mina egna bilder men aldrig andras, anledningen till detta är för att jag är kritisk mot mina egna bilder ( vilket jag tycker alla borde vara ) för att jag vet att jag kan bättre. Ingen kan vara perfekt, därför strävar jag efter perfektion! Ska du kommentera någons bild som du tycker är fin eller liknande, men det är något som är lite störande t ex underexponerad eller annat. Lyft då inte fram det negativa utan lyft fram det positiva med en liten hint om vad fotografen i fråga kunde ha gjort bättre eller annorlunda.
RANDOM!!!
Juste har precis köpt ett nytt objektiv! :D (HAPPYFACE) Eller nytt o nytt, ett gamalt vivitar 35mm med manuel bländare! Skitroligt att leka med och det krävs lite skills för att använda det! ;)
Tips på fotoideér? Dela gärna med dig! Följ blogen nu!
/// Martin Rösund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0